Jdi na obsah Jdi na menu
 


Zeman a Rádio Svobodná Evropa

Jednou z hlavních útočných strategií Jiřího Drahoše bylo spojování Miloše Zemana se snahou ruských tajných služeb o ovlivnění voleb. Drahoš neustále opakoval, že nepochybuje o tom, že má Rusko zájem na setrvání Zemana na Hradě. V posledních dnech kampaně Drahoše nepřímo podporovalo Rádio Svobodná Evropa se sídlem v Praze. Video profil Miloše Zemana zveřejněný 8. ledna začínal záběrem na tanky na Rudém náměstí a zdůrazňoval obvinění, že Zemanova kampaň byla v roce 2013 částečně financována podnikateli s vazbami na Kreml. Reportáž vydaná večer po volbách v ruštině uváděla, že byl Zeman opakovaně usvědčen z ohýbání faktů i zjevných lží. Zeman je možná jedním z nejvíce proruských evropských politiků, jak poznamenává Rádio Svobodná Evropa, je ale zároveň jediným prezidentem členské země NATO a EU, proti kterému brojí mediální entita se „základnou“ v jeho vlastní zemi a oficiálně financovaná cizí vládou.

 

Autor: Erik Best
Zdroj: www.fsfinalword.cz